KIR-mızı

KIR-mızı
KIR-mızı

1 Mayıs 2011 Pazar

ÇOK DİLLİLİK kavramı genel olarak toplumun kanayan bir yarası haline gelmiştir.Gerek Türkiye gerek dünya genelinde bu sorun çokça tartışılmıştır. Bu konuyu içselleştirebilmek için bu sorunu yaşayan insanlarla sohbet ettim hepsinin genel kaygısı 'ana dil' kendi dillerini rahatça konuşamamaktan yakınıyorlardı.. Aralarında Türk olmayanlarda vardı onlar bu durumu şöyle ifade ediyor ; -İlk okulu Türkiye'de okudum her sabah uyandığımda TÜRKÜM! DOĞRUYUM demek zorunda kalıyordum fakat ben Türk değildim ve Türklük olgusu bana dayatılıyordu... Bir başka kişi ise ana dilinin Kürtçe olduğunu fakat konuşamadığını ve gitgide kendi kültürünün yok olduğunu savunuyordu. 'Sonuçta dil kültüdür,benim dilim olmadan kültürümde olamaz.' Anadili Türkçe olan biri ise insanların Türkiye sınırları içerisinde yaşadığı sürece Türkçe konuşması gerektiğini savunuyordu. Sonuç olarak herkes kendi çerçevesinden bakıyordu olaylara. Bu konuyla ilgili bir çok çalışma yapılmış örnek olarak Batman Güzel Sanatlar Fakültesinde çok dilli film şenliği başlatılmış ve birçok dilde filmler gösterime girmiştir kamuoyunda da büyük ilgi görmüştür..








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder